Eieropplysninger

Denne nettsiden eies av:
Firesafe A/S
Postboks 6411 Etterstad 
NO-0605 OSLO
Tlf: 22 72 20 20
Epost: support@firesafe.no

Behandling av personopplysninger på Firesafe.no

Webredaktøren har det daglige ansvaret for Firesafe.no behandlinger av personopplysninger på Firesafe.no, med mindre annet er oppgitt under. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester, for eksempel å motta nyhetsbrev. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

Fete typer AS er Firesafe.no sin databehandler, og er vår leverandør for utvikling og vedlikehold av nettstedet. Opplysninger som samles inn i forbindelse med drift av nettsted, lagres på egne servere som driftes av leverandøren. Det er kun Firesafe.no som er eier av de opplysninger som blir samlet inn.

Nett- statistikk

Firesafe.no samler inn avidentifiserte opplysninger om besøkende på Firesafe.no. Formålet med dette er å utarbeide statistikk som vi bruker til å forbedre og videreutvikle informasjonstilbudet på nettstedet. Eksempler på hva statistikken gir svar på, er hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes.

Opplysningene behandles i avidentifisert og aggregert form. Med avidentifisert menes at vi ikke kan spore opplysningene vi samler inn tilbake til den enkelte bruker.

Vi benytter Google analytics for å måle trafikk på nettsiden. Informasjon fra dette verktøyet blir ikke utlevert til andre enn Firesafe.

Informasjonskapsler

En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lastes ned og lagres i nettleseren din når du besøker en nettside, og gjør det mulig for nettsiden å gjenkjenne datamaskinen din. Informasjonskapsler kan være nyttig for både besøkende så vel som selve nettsiden, gjennom å la tjenesten tilpasse den besøkende på forskjellige måter, eksempelvis ved å gjøre brukeropplevelsen mer skreddersydd. Våre informasjonskapsler lagrer ikke personlige opplysninger, og de kan heller ikke inneholde virus. Når du besøker og/eller bruker tjenester på vår nettside, samtykker du i at det settes informasjonskapsler i din nettside – da de fleste nettlesere godkjenner informasjonskapsler automatisk. Du kan trekke ditt samtykke ved å endre innstillingene i nettleseren. I så tilfelle, kan dette begrense nettsidens funksjonaliteter.

Følgende informasjonskapsler benyttes på Firesafe.no:

  • Google analytics setter to kapsler i din nettleser. (_ga og _gid). Det gjøres for at vi kan samle inn statistikk. Nettleseren sletter de av seg selv etter 2 år. men fornyes etter hvert besøk.

  • Drupal (publiseringsløsningen) setter 1 informasjonskapsel (has_js). Den settes ved første besøk og indikerer om din nettleser har aktivert Javascript. Den har ingen utløpsdato.

Hvor lenge oppbevares de?

Informasjonskapslene sletter seg selv etter et visst antall måneder (dette varierer basert på informasjonskapsel, se nærmere beskrivelse over), men fornyes etter hvert besøk.

Slik sletter du dem

Hvis du ønsker å fjerne eksisterende informasjonskapsler, kan du velge å slette dem.

Se hvordan du kan gjøre det her: https://nettvett.no/slik-administrer-du-informasjonskapsler/

Kontakt oss skjema

Kontaktskjema samler inn navn og epost på den som ønsker kontakt, samt den siden man var på i det man fyller ut og sender inn skjemaet. Opplysningene blir lagret slik at den som tar kontakt kan bli kontaktet tilbake. Informasjonen blir ikke lagret på denne nettsiden, men send pr epost til Firesafe sin kontaktadresse. For å få innsyn eller sletting av opplysningene ta kontakt med Firesafe. Kontaktinformasjon finnes i toppen av denne siden.

Hvordan samler vi personopplysninger?

Informasjonen vi samler inn om deg avhenger av hvilke av våre digitale kanaler du bruker, samt hvilke opplysninger du gir oss ved kjøp, registrering eller i andre sammenhenger.

Vi samler inn personopplysninger som:

  • du oppgir til oss for eksempel når du kjøper eller registrerer deg for våre tjenester, abonnerer på våre nyhetsbrev og blogger, fyller ut et skjema, eller kontakter oss.
  • registreres automatisk når du bruker våre digitale kanaler.

Du har ingen plikt til å oppgi personopplysninger til oss, men dersom du velger å la være er det mulig at vi ikke kan yte deg våre tjenester fordi vi eksempelvis ikke kan fakturere deg for tjenestene eller sende deg informasjon du ber om.

Vi har profiler/sider i sosiale medier. Når du besøker disse sidene, eksempelvis vår selskapsside på Facebook, vil det sosiale mediet, eksempelvis Facebook, behandle dine personopplysninger og bruke informasjonskapsler. Mer informasjon om hvordan det sosiale mediet behandler personopplysninger og hvordan de bruker cookies finner du i det respektive sosiale mediet, eksempelvis Facebook sine sider for Personvern og Informasjonskapsler.

Hvordan bruker vi dine personopplysninger?

Vi bruker informasjon som vi lagrer om deg til følgende formål:

  • Levere tjenester: Vi behandler personopplysninger for å yte og levere tjenester til deg. For eksempel behandles dine opplysninger i forbindelse med
    • levering av innhold når du etterspør det, for eksempel e-post til mottaker som har meldt seg på nyhetsbrev.
    • identifikasjon av kunder,
    • fakturering og betalingsoppfølging, og
    • feilretting, kundeservice og klagebehandling.
  • Utvikling og analyse: Vi behandler personopplysninger for å forbedre og videreutvikle våre tjenester og digitale kanaler.
  • Salg og markedsføring: Vi bruker både anonymiserte data og personopplysninger for markedsføringsformål. Disse aktivitetene inkluderer markedsføring, herunder
    • å lage målgrupper for markedsføring
    • å tilpasse og rette markedsføringen, eksempelvis ved å gi anbefalinger eller målrettet innhold i våre digitale kanaler
    • utsendelse av nyhetsbrev og andre former for direkte markedsføring når dette er tillatt basert på ditt samtykke eller gjeldende lovgivning
    • markedsanalyser, kundetilfredshetsundersøkelser o.l.

Hvem utleverer vi dine personopplysninger til?

Vi vil kunne oppgi personopplysninger til:

  • Databehandlere som arbeider som underleverandører for oss og behandler dine opplysninger på våre vegne. Slike underleverandører kan ikke bruke personopplysningene for noe annet formål enn å yte tjenesten som er avtalt med oss. Vi tar særlige forhåndsregler for å forsikre oss om at underleverandørene opptrer i samsvar med disse vilkårene og norsk personvernlovgivning, og særlig der databehandleren er lokalisert i et land utenfor Norge eller EU/EØS-området.

Hvor lenge lagrer vi dine opplysninger?

Vi vil lagre dine personopplysninger så lenge som nødvendig for å oppfylle de formålene som er angitt i vilkårene, med mindre en lengre lagringsperiode er pålagt eller tillatt i henhold til gjeldende lovgivning.

Personopplysningene lagres så lenge du har en aktiv relasjon til oss eller våre digitale kanaler, eller til du selv ber oss om å glemme deg og slette lagret informasjon om deg. Vi definerer en relasjon til oss eller våre digitale kanaler som at ett eller flere av følgende kriterier er oppfylt; (i) være kunde eller forretningsforbindelse av oss, (ii) ha samtykket i å motta markedsføringsinformasjon fra oss, (iii) aktivt bedt om kontakt med oss via sosiale medier, elektroniske meldinger eller elektroniske skjemaer, (iv) vært aktiv i våre digitale kanaler etter du har gitt ditt samtykke. Relasjonen defineres som aktiv dersom den har vært utøvd i løpet av de siste 24 måneder.

Hva er dine rettigheter og valgmuligheter?

Du har rett til å:

  • vite hvilken informasjon vi har registrert om deg,
  • kreve at feilaktige, unødvendige, mangelfulle eller utdaterte personopplysninger rettes eller fjernes,
  • trekke tilbake eller begrense eventuelle samtykker til å behandle personopplysninger som du har gitt oss. Vær likevel oppmerksom på at dette kan føre til at vi ikke lenger kan levere enkelte av våre tjenester til deg,
  • deaktivere innsamling av data for Google Analytics.

Vi er opptatt av å føre en ansvarlig og bærekraftig forretningsvirksomhet. Dersom du mener at vi ikke følger disse vilkårene eller gjeldende lovgivning kan du klage til oss, eller eventuelt til Datatilsynet.

Endringer i vilkårene

Etter hvert som våre forretningsvirksomhet og verktøy utvikler seg kan vi ha behov for å oppdatere vilkårene. Vi oppfordrer deg til å gå gjennom vilkårene jevnlig. Ved større endringer vil vi også kunne forsøke å kontakte deg direkte gjennom tilgjengelige kanaler som eksempelvis gjennom e-post eller varsler i våre digitale kanaler.